Bagage

Zorg ervoor dat je al je eigendommen goed gemerkt meeneemt. Belangrijk is dat je eigen naam overal op staat en we adviseren ook de naam van de Scoutinggroep te vermelden. Als er dan tijdens of na de winterhike spullen worden gevonden kunnen we je dit in ieder geval laten weten. Als je spullen niet gemerkt zijn, weten wij ook niet van wie ze zijn, en zullen ze -als niemand erom heeft gevraagd- na een maand worden weggegooid.

Je blijft zelf verantwoordelijk voor je spullen. Probeer niet teveel bagage mee te nemen, zorg dat het goed is verpakt, dus niet in een plastic tas of een vuilniszak, en pak het zelf in zodat je weet wat je bij je hebt. Het maximaal toegestane gewicht is 10 kg. Verpak al je spullen zo klein mogelijk.

Tijdens de tocht draag je:

• een compleet scouting uniform/scoutfit
  • een warme waterdichte jas
  • goede stevige ingelopen waterdichte schoenen
  • reflecterend vest.

Verder draag je tijdens de tocht een rugzakje met daarin:

• kompas, kaarthoekmeter, pen, potlood, een plastic A4 hoesje om het routeboekje droog te houden
  • bord, mok en bestek en natuurlijk een theedoek
  • regenkleding
  • lunchpakketje
  • (veld)fles met drinken

Persoonlijke bagage: Deze wordt door de staf vervoerd in een grote aanhanger. Dus doe hierbij de spullen die je niet onderweg nodig hebt.

• voor zaterdagochtend een ontbijtpakketje en voor zaterdagmiddag een lunchpakketje.
  • warme slaapzak en eventueel een extra deken
  • (isolatie)matje of luchtbed (denk aan de pomp)
  • pyjama, toiletartikelen en handdoek
  • zaklamp met goede batterijen